Thursday, February 12, 2009

baru blk first camp!!

salam..so kitorg semua baru je lik dari first camp...ni bukanlah citer bed time story pun tp mmg tol2 citer la..hehehe..eceh tak adalah..so before sehari camp,kitorg semua kena ar loading brg2 semua and mlm tu jugak kena quaratine tidur kat store..huhuhu...then tetibe dpt lak berita yg lori nk di gunakan pukul 7am sok pg nye..means that kitorg kena loading brg keluar lik pg2 esok nye...dlm pukul 5.30am semua dh get ready turnkan brg2 blk..terpaksa lah masukkan semua brg dlm bus uitm dan bus instedt..nsb la instedt nk bekerjasama sekali..thanx instedt!!then program berjalan macam biase..mlm pertama kitorg kat sne aktiviti nye ice breaking,then solo drop n solo night walk..hah nie 1 event yg mmg tak leh lupe la..bukan aku tak prnh pun solo night walk nie,tp mungkin la rezeki aku kot bak kate abg shawn..hehehe..aku da terbau wangi and sekali pandang je,kebetulan mlm tu mlm bulan mengambang..boleh lak aku lupe..aduyai...mula2 aku ingt tu faci,tp bile di selidik rupenye..huhhuhu..mungkin rezeki mata dan hidung aku la kot...semua tu pun makhluk Allah s.w.t jugak..got 4 main activities which are navigation,blind trail,orieteering and camp craft..kitorg wat secara gilir2 ikut group la...
yg aku ske antara 4 nie,blind trail and orieteering..huh blind trail mmg besh..aku penah gak wat activity nie tp tak la smpi mandi lumpur hbs..then hbs tu masuk kolam lak bersihkan diri..dr activity ni kite dpt rase betapa susahnya org yg tak celik matanya tp celik hatinya...then tome orienteering smpi aku sesat jap then sempat gak patah lik tp yg tak beshnya,faci dh pgl lik coz nk kemaskan camp site nk blk la...byk la pengalaman dlm frist camp ni..tak dpt aku nk citer kan semua..tp nanti aku akan smbg lik citer nie..aku nk share dgn semua org la..so pas nie get ready for final camp lak..k see yeah!!!

5 comments:

  1. Congrats kerna telah berjaya menamatkn 1st camp ngn jayanya..

    ReplyDelete
  2. salam...
    tahniah dah abis 1st camp...
    n tq jugak suke ngan xtvt blind trail..
    bukan tu je pengajaran yang kita dapat...lgi satu kita boleh dapat dalam xtvt ni macam cabaran(ditutup mata, jalan sorang2,air, lumpuh)untuk masa depan and kita dapat tempuhi and berjaya memempuhi semua 2...insyallah juga satu heri nanti kita dapat tempuhi semua dugaan dalam pelajaran and berjaya satu ari nanti...

    ReplyDelete
  3. salam,
    hi leha..sonok x 1st cmp?sori xdpt nk join,kaki abg john patah..smoga brjumpe di final cmp..
    byeeee

    ReplyDelete
  4. thanx abg john..
    srnk la jugak..
    hope cepat sht ok

    ReplyDelete
  5. salam..1st mmg hepi...go guys

    ReplyDelete